WETA

Weta je spoločnosť sídliaca na Novom Zélande, ktorú v súčasnosti vlastnia Richard Taylor, Tania Rodger, Peter Jackson a Jamie Selkirk, pričom sa skladá z Wety Workshop a Wety Digital.

Názov Weta si spoločnosť dala po chrobákovi Weta, ktorý žije na Novom Zélande a vyzerá ako niečo medzi švábom a cvrčkom s pridaním veľkých končatín.

WETA Workshop

Weta Workshop sa zaoberá výrobou množstva televíznych rekvizít pričom sídli v meste Minamar na Novom Zélande. Založil ju v roku 1987 Richard Taylor a v počiatočnej fáze sa zaoberali výrobou rekvizít pre seriály Herkules a Xena a neskôr aj pre množstvo filmov ako napríklad Braindead.
Pre trilógiu Pán Prsteňov Weta Workshop vyprodukovala stavby, kulisy, kostýmy, zbrane, miniatúry, či príšery a prakticky všetky rekvizity vo filme.
V súčasnosti tvorí hlavný tým Wety Workshop 21 nadšencov s Richardom Taylorom na čele.

WETA Digital

Weta Digital bola založená v roku 1993 Petrom Jacksonom a Richardom Taylorom ako odnož s Weta Workshop, aby vytvárala špeciálne efekty pre jeden z Petrových filmov. V tej dobe mala spoločnosť len jediný počítač a odvtedy sa rozrástla až do tej miery, že ich najvýkonnejší počítač sa umiestnil na 109. mieste v Top 500 v novembri roku 2005.

Práca Wety Digital je taká výnimočná, že človek často ani nezistí, že bolo niečo vytvorené počítačom. Napríklad Pellenorské polia, sú výtvorom tejto dielne.

Množstvo bitiek vyžadovaných v trilógii viedli k vytvoreniu programu MASSIVE, ktorý umožňuje vytvorenie veľkého množstva postáv, ktoré sú od seba nezávislé a ich pohyby sa riadia vopred určenými pravidlami.

Využitie tohto programu je možné vidieť v prológu Pána Prsteňov, rovnako ako v Bitke o Helmov Žľab či Bitke na Pelennorských poliach.

Ďalšou výnimočnou prácou z dielne Weta Digital bolo vytvorenie Gluma, pri ktorom bol okrem iného využitá aj technológia zvaná „motion capture”, keď sa na herca aplikujú malé body, ktoré sú následne nasnímané množstvom špeciálnych kamier.

Týmto spôsobom boli zachytené pohyby končatín, tváre a celej postavy, ktoré boli následne pomocou špeciálnym efektov premenené na digitálneho Gluma, ako ho poznáme vo filme.

Weta Digital v súčasnosti zamestnáva od 250 do 600 ľudí a využíva 4,400 výkonných procesorov.

Weta zamestnala počas tvorby trilógie Pán Prsteňov vyše 400 ľudí len v rámci Weta Digital a vytvorila vyše 10 miliónov rámcov filmu. Weta Workshop vytvorila prakticky celú Stredozem počínajúc stavbami, miniatúrami až po tvorbu masiek jednotlivých postáv. Za prácu na trilógii bola ocenená množstvom cien, či už za najlepší make-up, alebo za vizuálne efekty a tým sa zapísala medzi najlepšie spoločnosti svojho druhu na svete.